vrijdag 2 november 2012

Uilenmuts in alle maten







Deze uilenmuts heb ik gemaakt voor mijn zoontje van 6 maanden oud. Hij is te maken in verschillende maten, van pasgeborene tot volwassene. Ik heb het patroon vertaald vanuit het Engels, van de site www.repeatcrafterme.com. Op deze site staan duidelijke foto's die kunnen helpen om de muts op de juiste manier te haken. Het heeft mij geholpen en ik raad het zeker aan om er even naar te kijken voordat je aan de muts begint! Ik heb haaknaald nummer 4,5 gebruikt, maar als je strak haakt kun je beter een groter maatje nemen want de muts valt wat klein uit. Je kan natuurlijk ook een rij stokjes extra haken.

Maat: Pasgeboren
Ronde 1: Magic ring, 2 lossen, 12 stokjes in de magic ring, samenhaken met eerste stokje, 2 lossen
Ronde 2: 2 stokjes in dezelfde steek in het rond, samenhaken, 2 lossen (24)
Ronde 3: stokje in dezelfde steek als de 2 lossen (je haakt je stokje dus in de lus waar je samengehaakt hebt in ronde 2), stokje, stokje, 2 stokjes in de volgende, *stokje in de volgende 3, 2 stokjes in de volgende, herhaal vanaf * rond, samenhaken met het eerste stokje, 2 lossen (30)



Ronde 4: stokje in dezelfde steek als de 2 losse, stokje, 2 stokjes in de volgende, *stokje in de volgende 2, 2 stokjes in de volgende, herhaal vanaf * rond, samenhaken met het eerste stokje, 2 lossen (40)
Ronde 5-7: Begin in dezelfde steek als de 2 lossen, haak stokjes in het rond, samenhaken, 2 lossen (40) Let op: Na ronde 6 van kleur verwisselen!
Ronde 8-9: Stokjes in het rond, samenhaken, 2 lossen (40)
Hecht niet af, maar begin met de eerste oorflap.

Maat: 3-6 maanden
Magic Ring, 2 lossen, 9 stokjes in magic ring, samenhaken met het eerste stokje, 2 lossen
Ronde 2: 2 stokjes in elke steek in het rond, samenhaken, 2 lossen (18 stokjes)
Ronde 3: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (27 stokjes)

Ronde 4: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 2, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (36)
Ronde 5: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in volgende 3, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (45)
Ronde 6: stokjes in het rond (45)DC around
Kleur wisselen, samenhaken en 2 lossen
Ronde 7-10: stokjes in het rond (45)
Niet afhechten, begin aan de eerste oorflap zoals hieronder voor deze maat beschreven staat.

Maat: 6-12 maanden
Magic Ring, 2 lossen, 9 stokjes in magic ring, samenhaken met het eerste stokje, 2 lossen
Ronde 2: 2 stokjes in elke steek in het rond, samehaken, 2 lossen (18)
Ronde 3: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (27)
Ronde 4: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 2, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (36)
Ronde 5: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 3, herhaal in het rond, samehaken, 2 lossen (45)
Ronde 6: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 8, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (50)
Ronde 7: stokjes in het rond (50)
Wissel kleur, samenhaken en 2 lossen
Ronde 8-11: stokjes in het rond (50)
Niet afhechten, begin aan de eerste oorflap zoals hieronder voor deze maat beschreven staat.

Maat: Dreumes/peuter
Magic Ring, 2 lossen, 9 stokjes in magic ring, samenhaken, 2 lossen
Ronde 2: 2 stokjes in elke steek in het rond, samenhaken, 2 lossen (18)
Ronde 3: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende, herhaal in het rond, samehaken, 2 lossen (27)
Ronde 4: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 2, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (36)
Ronde 5: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 3, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (45)
Ronde 6: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 4, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (54)
Ronde 7: stokjes in het rond (54)
Kleur wisselen, samenhaken, 2 lossen
Ronde 8-12: stokjes in het rond, (54 DC)
Niet afhechten, begin bij de eerse oorflap zoals hieronder voor deze maat beschreven staat.

Maat: kind
Magic Ring, 2 lossen, 9 stokjes in magic ring, samenhaken, 2 lossen
Ronde 2: 2 stokjes in elke steek in het rond, samenhaken, 2 lossen (18)
Ronde 3: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende, herhaal in het rond, samehaken, 2 lossen (27)
Ronde 4: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 2, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (36)
Ronde 5: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 3, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (45)
Ronde 6: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 4, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (54)
Ronde 7: stokjes in het rond (54), ch 2
Ronde 8: 2 stokjes in de eerste steek, stokjes in de volgende 8, herhaal in het rond (60)
Wissel van kleur, samenhaken en 2 lossen
Ronde 9-13: stokjes in het rond (60)
Niet afhaken, begin met de eerste oorflap zoals hieronder bij deze maat beschreven is.

Maat: tiener/volwassene
Magic Ring, 2 lossen, 9 stokjes in magic ring, samenhaken, 2 lossen
Ronde 2: 2 stokjes in elke steek in het rond, samenhaken, 2 lossen (18)
Ronde 3: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende, herhaal in het rond, samehaken, 2 lossen (27)
Ronde 4: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 2, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (36)
Ronde 5: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 3, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (45)
Ronde 6: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 4, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (54)
Ronde 7: stokjes in het rond (54) Magic Ring, Chain 2, 9 DC in magic ring, join to first DC, ch 2
Ronde 8: 2 stokjes in de eerste steek, stokje in de volgende 8, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (60)
Ronde 9: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 29, herhaal in het rond (62)
Wissel van kleur, samenhaken, 2 lossen
Ronde 10-14: stokjes in het rond (62)
Niet samenhaken, begin aan de eerste oorflap.

Maat: grote volwassene
Magic Ring, 2 lossen, 9 stokjes in magic ring, samenhaken, 2 lossen
Ronde 2: 2 stokjes in elke steek in het rond, samenhaken, 2 lossen (18)
Ronde 3: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende, herhaal in het rond, samehaken, 2 lossen (27)
Ronde 4: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 2, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (36)
Ronde 5: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 3, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (45)
Ronde 6: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 4, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (54)
Ronde 7: stokjes in het rond (54)
Round 8: 2 stokjes in de eerste steek, stokje in de volgende 8, herhaal in het rond, samenhaken, 2 lossen (60)
Ronde 9: 2 stokjes in dezelfde steek, stokje in de volgende 9, herhaal in het rond (66)
Wissel van kleur, samenhaken, 2 lossen
Ronde 10-15: stokjes in het rond (66)
Hecht niet af, begin aan de eerste oorflap

*************

Oorflap pasgeboren:
Oorflap 1:
Rij 1: Start in de volgende steek, 8 halve stokjes, 2 lossen, draai om
Rij 2: half stokje verminderen, 4 halve stokjes, half stokje verminderen, 2 lossen, draai om
Rij 3: 6 halve stokjes, 2 lossen, draai om
Rij 4: half stokje verminderen, 2 halve stokjes, half stokje verminderen, 2 lossen, draai om
Rij 5: 2 halve stokjes verminderen, 2 lossen, draai om
Rij 6: half stokje verminderen, afwerken en lange draad laten zitten.
Oorflap 2:
Tel 9 steken vanaf het midden.
Rij 1: 2 lossen, start in de volgende steek, 8 halve stokjes, 2 lossen, draai om
Rij 2: half stokje verminderen, 4 halve stokjes, half stokje verminderen, 2 lossen, draai om
Rij 3: 6 halve stokjes, 2 lossen, draai om



Rij 4: half stokje verminderen, 2 halve stokjes, half stokje verminderen, 2 lossen, draai om
Rij 5: 2 halve stokjes verminderen, 2 lossen, draai om
Rij 6: half stokje verminderen, 1 losse, draai om (niet afwerken!)
Vervolg met het haken van vasten rondom de hele muts, voeg samen met de eerste vaste en laat een lange draad over. Je hebt nu aan beide oorflappen een lange draad hangen. Deze zal je gebruiken bij het vlechten van twee strengen. 

Oorflap voor 3-6 maanden, 6-12 maanden, dreumes/peuter:
Oorflap 1:
Rij 1: 2 lossen, 10 halve stokjes, 2 lossen, draai om
Rij 2: Half stokje samenhaken, 6 halve stokjes, half stokje samenhaken, 2 lossen, draai om (8)
Rij 3: half stokjes, 2 lossen, draai om (8)
Rij 4: half stokje samenhaken, 4 halve stokjes, half stokje samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 5: halve stokjes, 2 lossen, draai om (6)
Rij 6: half stokje samenhaken, 2 halve stokjes, half stokje samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 7: 2 halve stokjes samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 8: half stokje samenhaken, afwerken en een lange draad over laten.
Oorflap 2:
Sla 15 steken aan de voorkant over voor 3-6 maanden, 18 voor 6-12 maanden, 20 voor dreumes/peuter...
Rij 1: 2 lossen, 10 halve stokjes, 2 lossen, draai om
Rij 2: Half stokje samenhaken, 6 halve stokjes, half stokje samenhaken, 2 lossen, draai om (8)
Rij 3: half stokjes, 2 lossen, draai om (8)
Rij 4: half stokje samenhaken, 4 halve stokjes, half stokje samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 5: halve stokjes, 2 lossen, draai om (6)
Rij 6: half stokje samenhaken, 2 halve stokjes, half stokje samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 7: 2 halve stokjes samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 8: half stokje samenhaken, 1 losse
Ga door met vasten haken in het rond langs de hele muts. Samenhaken met de eerste vaste en afwerken. Laat een lange draad over.

Oorflappen voor kind, tiener en volwassene:
Oorflap 1:
Rij 1: 2 lossen, 12 halve stokjes, 2 lossen, draai om
Rij 2: half stokje samenhaken, 8 halve stokjes, half stokje samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 3: halve stokjes, 2 lossen, draai om (10)
Rij 4: half stokje samenhaken, 6 halve stokjes, half stokje samehaken, 2 lossen, draai om
Rij 5: halve stokjes, 2 lossen, draai om (8)
Rij 6: half stokje samenhaken, 4 halve stokjes, half stokje samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 7: halve stokjes, 2 lossen, draai om (6)
Rij 8: half stokje samenhaken, 2 halve stokjes, half stokje samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 9: 2 halve stokjes samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 10: half stokje samenhaken, afhechten en een lange draad over houden.
Oorflap 2:
Sla 23 steken over aan de voorkant voor een kind, 25 voor een volwassen maat...
Rij 1: 2 lossen, 12 halve stokjes, 2 lossen, draai omRij 2: half stokje samenhaken, 8 halve stokjes, half stokje samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 3: halve stokjes, 2 lossen, draai om (10)
Rij 4: half stokje samenhaken, 6 halve stokjes, half stokje samehaken, 2 lossen, draai om
Rij 5: halve stokjes, 2 lossen, draai om (8)
Rij 6: half stokje samenhaken, 4 halve stokjes, half stokje samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 7: halve stokjes, 2 lossen, draai om (6)
Rij 8: half stokje samenhaken, 2 halve stokjes, half stokje samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 9: 2 halve stokjes samenhaken, 2 lossen, draai om
Rij 10: half stokje samenhaken, 1 losse, draai om
Ga door met het haken van vasten rond de hele muts. Haak samen met de eerste vaste en hecht af. Laat een lange draad over.

************* 
Ogen (maak er 2):
In de eerste kleur(de binnenste kleur):
Magische ring, 2 lossen
Ronde 1: 10 stokjes in de ring, wissel van kleur naar wit voordat je samenhaakt met het eerste stokje, samenhaken, 2 lossen (10)
Ronde 2: 2 stokjes in dezelfde steek en in elke steek in het rond, samenhaken, 1 losse (20)
Ronde 3: vaste in dezelfde steek, 2 vasten in de volgende steek, *vaste, 2 vasten in de volgende, herhaal vanaf * rond, samenhaken aan de eerste vaste. Werk ad en laat een lange draad om hem later te bevestigen aan de muts (30)
Na het haken van de ogen kun je een zwarte knoop in het midden van de ogen bevestigen.

************* 

Neus: 
Kleine neus:
5 lossen
Losse in de 2e vanaf de haak, vaste, half stokje, stokje, afwerken en een lange draad over houden om de neus aan de muts te naaien.
Middelgrote neus:
6 lossen
Losse in de 2e vanaf de haak, vaste, half stokje, stokje, stokje, afwerken en een lange draad over houden om de neus aan de mut te naaien.
Grote neus:
7 lossen
Losse in de 2e vanaf de haak, vaste, half stokje, stokje, stokje, dubbel stokje, afwerken en een lange draad over houden om de neus aan de muts te naaien.

*************

Oren:
Knip twee strengen van ongeveer 24 cm in elke kleur.
Haal ze door 2 stokjes aan de zijkant van de 3e ronde.
Knoop ze samen en kort het in tot ongeveer 2,5 cm.

*************
Twee vlechten aan de oorflappen:
Knip van elke kleur een lang stuk af.
Doe dat door de onderste ruimte van de oorflap. Maak een vlecht van ongeveer 15 cm. Doe er een knoop in en knip het uiteinde recht af.

42 opmerkingen:

  1. Ik ben l aan mijn derde muts begonnn!!
    Succes bij de mama's!!
    bedankt voor dit patroon
    Nu begonnen aan de giraffe, ziet er al beeldig uit.
    groetjes
    Ria -

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super het patroon van de muts heb er 1 af en ga er zeker meer maken, bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Anke

    Ik vind deze mutsen.supergaaf, maar kan absoluut niet haken. Maak je ze.ook wel eens voor anderen?

    Groetjes Vera Lieftink veralieftink@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Vera,

      Ik maak ze niet voor anderen, wie weet in de toekomst. Het is namelijk zo dat de tijd die erin gestopt wordt niet opweegt tov een eventuele prijs.

      Groetjes

      Verwijderen
  5. Ik ben hier net aan begonnen met haaknaald van 3.00mm,en dus ook fijne draad, hoe doe ik dat dan? vermeerder ik langer of haak ik gewoon meer rondes? Zou je mij kunnen helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tine,

      Haaknaald 3 is behoorlijk klein. Je zal dan meerdere rijen moeten haken en ook meer vermeerderen. Ik weet niet hoeveel van allebei. Je kan wel af en toe de muts passen om te zien of je nog moet vermeerderen of meer rijen nodig hebt.

      Succes!

      Verwijderen
  6. Ik ben hier net mee begonnen maar met een haaknaald van 3mm en dus ook fijnere draad, moet ik dan langer vermeerderen of meer toeren haken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anke,

    Met welke wol en dikte van wol maak ik best de muts voor 6-12 mnd? En welke maat van naald gebruik ik het beste?

    Groetjes

    Liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je dikke wol gebruikt dan wordt de muts ook wat dikker en compacter. Zelf heb ik naald 4,5 gebruikt en bijpassende garen. Succes!

      Verwijderen
  8. welke dikte van garen gebruik je en welke naald , want mijn gehaakte muts blijkt veel te klein...
    Dus ben ik nu opnieuw begonnen met draad en naald 4 hopelijk komt het nu wel goed want ik vindt ze zo leuk..

    Groeten Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lianne,

      Zelf heb ik haaknaald 4,5 gebruikt en garen van deze dikte. Succes!

      Verwijderen

  9. Hallo,
    Voor maat tiener/volwassene:
    Bij ronde 7 heb ik problemen, begrijp niet wat te doen. Eerst gewoon een ronde stokjes?, dan een volgende ronde eerst 2 lossen en waar moeten die dubbele stokjes dan in?
    pft...graag wat meer uitleg aub
    Dank u
    Groetjes Jaklien





    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi,
      Eerst een rondestokjes,dan 2 lossen. Dan meteen 2 (vermeerderen) in het laatst gehaakte stokje van de vorige ronde. Hopelijk lukt het nu wel!

      Verwijderen
    2. maar als je de ronde 7 gedaan hebt, namelijk een ronde stokjes, moet je toch eerst weer samenhaken voor je de twee lossen maakt?

      Verwijderen
  10. Hoi,

    Wat een gave muts! :)
    Ik zou graag deze muts maken maar dan met dikke wol en haaknaald 10.
    Heb je een idee hoe ik dan het beste te werk kan gaan? Het is voor een kindje van 8 maand!

    Alvast bedankt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi ben bij ronde 7 van het mutsje voor een kind.na ronde 7 staat er ineens weer iets over magic ring enzo in engels.klopt dit wel of kan ik gewoon verder gaan met ronde 8 ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, ik zie dat het een foutje is bpvan het vertalen vanuit het Engels. Je kunt het Engelse stukje overslaan en inderdaad gewoon verder gaan. Zodra ik weer een goede pc heb zal ik het aanpassen. Dank je voor het melden van de fout!

      Verwijderen
  12. wow!! heb hem gemaakt voor me jongste van 3 en nu aan de gang voor me oudste van 6!! super mooi patroon en redelijk simpel ook!
    Dank je wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dankjewel voor dit leuke patroon, je maakt er veel leden blij mee, ik heb de link op mijn site gezet... ga er nog eentje haken voor Sinterklaas....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo,
    zoals velen voor mij wil ik ook deze muts maken. De uitleg is me heel duidelijk behalve bij de oorflappen weet ik niet hoe je van de eerste naar de tweede gaat. Start je dan met een nieuwe draad? Misschien heek logisch maar ik zie het niet meteen.
    Kan je me helpen? Alvast bedankt,

    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karen,
      je moet bij de tweede oorflap inderdaad met een nieuwe draad beginnen. De eerste oorflap kan je meteen met dezelfde draad doorhaken, op de plek waar je de laatste ronde/toer bent geëindigd. Als de oorflap af is hecht je de draad af en start je aan de andere kant met de tweede.
      Groeten Anke

      Verwijderen
  15. Bedankt voor het patroon. Ga het ook proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Met hoeveel vasten vorm jij de magische ring? Ik begin normaal met 6, maar ben dan ook gewoon om kleine knuffels te haken...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey Anke,
    Ik heb deze muts al twee keer gemaakt vorige winter, echt superleuk! Nu mijn zoontje weer wat ouder i wil ik een nieuwe voor hem maken. Ik heb dikke wol en haaknaald 10. Heb je hiervoor tips? Of moet ik gewoon een beetje proberen en passen tot het goed is?
    Groetjes, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Anke,
    Heb even een vraag wat betreft de oorflappen, als ik klaar ben met de ronde muts haak je dan vaste tot waar je met de oorflap begint,
    ik kom er niet uit , ik zou geloof ik afhechten en dan op de plek waar de flap komt aanhechten , en dan een toer vasten haken , help !!
    Groetjes Hanna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik snap het ook al niet

      Verwijderen
    2. Als je klaar bent met de muts, staat als laatste zin dat je niet moet afhechten, dit omdat je meteen door kan haken met de eerste oorflap. Dus waar de muts eindigt, begint de eerste oorflap. Na het haken van de eerste oorflap, moet je wel afhechten, even tellen en aan de andere kant de tweede maken. Ik hoop dat het zo duidelijk is! Succes!

      Verwijderen
  19. Is dat uw zoontje op de foto? wat een dotje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Anke.

    Ik heb even een vraagje. Ik ben begonnen met het mutsje haken in de maat dreumes/peuter, maar vroeg me af hoeveel bollen wol je ongeveer nodig heb,

    Groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Anke.

    Ik heb even een vraagje. Ik ben begonnen met een muts haken in de maat dreumes/peuter. Hoeveel bollen wol heb je dan ongeveer nodig. Ik heb bollen wol van 50 gram.
    Hoop dat het geen lastige vraag is.

    Groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi!
    ik maakte de muts in maat 'kind' voor een kind van 5, maar ze past (nipt) voor een peuter van net 1 jaar... waar ga ik de mist in??
    ik haak met 4.0mm en 50g draad (het is m'n allereerste haakwerk..)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik was bezig met het mutsje mt 6-12 maanden, maar die valt heel klein. Was bezig met naald 5,5 zoals aangegeven, maar dan nog valt hij als een gekocht mutsje maat 56/68. Voor een baby van 9 maanden met normaal hoofd moet je echt dreumes/peutermaat gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk patroon! Kun je wat meer duidelijkheid geven over hoeveel materiaal je nodig hebt voor bijv. De kinder/tienermaat?
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een leuke muts en schattige baby.
    bedankt voor dit enorm uit gebreid patroon.. zal mijn moeder blij mee zijn . gr. Nellek

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Anke,

    Wat een leuke muts!! Hij stond al een poosje op mijn to do list en ben er van de week aan begonnen. Weet jij nog welke wol je hebt gebruikt. Met royal (zeeman, haaknaald 4,5) wordt de muts (maat kinderen), toch nog te klein voor mijn zoon (3 jaar).

    Heb jij tips?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Beste Anke, mijn kleinzoon is 11 weken. Nu heb ik haaknaald 4,5 gebruikt. Eerste gedeelte van peuter patroon gehaakt. Materiaal special by stylkraft gebruikt. Mijn zoon zegt veels te klein. Ik haak strak. Nu 1 of 2 maten groter gaan haken. Kleine man heeft een klein hoofdje. Hoor het graag. Vrg. Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hey Anky, ik zou heel graag demuts willen haken, maar begrijp niet wat je bedoeld met het samenhaken, zou je me dat willen uitleggen hartelijke dank, gr Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, met samenhaken wordt bedoeld dat je de laatste van de toer vasthaakt aan de eerste van de toer met een halve vaste. Succes!

      Verwijderen